fbpx
Skip links

"Achaté x Albert Heijn:
Ontdek hoe we in één week tijd 1778 vlekkenreinigers verkochten voor Achaté.”

MarketLeap realiseerde begin 2024 een prachtige deal tussen Achaté en Albert Heijn. Dankzij deze deal verkocht Achaté in de AH Schoonmaak Deals 1778 vlekkenreinigers in slechts één week tijd.

Periode

2024

Klant

R2B

Doel

Volumedeal

Achtergrond

Onze klant Achaté kwam bij MarketLeap omdat ze hun marktpositie wilden versterken. Met hun significante aanwezigheid op de online verkoopkanalen zijn ze al een prominente speler. De visie van Achaté is dat ze een van de grootste spelers van Europa willen worden op het gebied van schoonmaakartikelen. Bij deze ambitie hoort een strak groeiplan op de zakelijke markt en wij helpen ze daarbij.

In de samenwerking met Achaté richtten wij ons op volume deals: in één keer een groot aantal stuks verkopen of in één keer het hele assortiment onderbrengen.

De strategie die hoort bij deze case-studie heeft vooral te maken met het inspringen op een kans. We zagen veel relevantie en we besloten om actie te ondernemen, met succes.

AH Deals

Albert Heijn heeft regelmatig themaweken. Deze themaweken worden grootschalig uitgerold in de nationale campagnes. De themaweken bevatten vaak producten die aansluiten op het desbetreffende thema. Zo hebben we bijvoorbeeld eerder de kindertablets van DEPLAY geplaatst in de Albert Heijn Kids Deals.

Aangezien Achaté natuurlijk in de schoonmaakartikelen zit, lag de relevantie onder andere op de grote voorjaarsschoonmaak. Wij wisten dat dit team bezig was met het sourcingproces voor de Albert Heijn Schoonmaak Deals.

Met onze contactpersonen binnen de Albert Heijn zijn we een onderhandeling gestart voor Achaté. Wij zagen een logische match en we wisten na analyses zeker dat Achaté kon voldoen aan de gestelde criteria.

We gingen het onderhandelingsproces in, we verstuurden samples en uiteindelijk zijn we na veel contact tot een akkoord gekomen. De deal was rond en de samenwerking was een feit!

We hebben na het akkoord nog veel contact gehad over de bijbehorende media uitingen zoals de flyers en de bonusfolder. Toen dat ook rond was konden we ons op gaan maken voor livegang.

Livegang was een spannend moment

Albert Heijn ging zelf geen voorraad aanhouden. De afwikkeling van een bestelling kwam onder het beheer van Achaté zelf. Albert Heijn faciliteerde het aantal verkopen en communiceerde dit op dagelijkse basis met ons.

Achaté moest daarom een relatief grote voorraadpositie aanhouden voor deze deal. Er werd een prognose met ons gedeeld, maar het is altijd de vraag of we deze aantallen ook daadwerkelijk gaan behalen.

De livegang was daarom best spannend, maar uiteraard hadden we er het volste vertrouwen in. Uiteindelijk zijn we zeer tevreden met het aantal sales wat we hebben gedraaid in deze actieweek.

Benieuwd of jouw merk potentie heeft?

Resultaat

De Achaté vlekkenreinigers waren te vinden in ruim 1250 filialen van de Albert Heijn. De producten waren te vinden op actiekaartjes, de blauwe displays bij de deur van de winkels en in de bonusfolder. Uiteraard was er ook een online pagina waar de producten besteld en betaald konden worden.

In één week tijd verkochten we 1778 Achaté vlekkenreinigers via de Albert Heijn Schoonmaak Deal. Dit resulteerde in een omzet van €152.000,- ex. btw.

Positieve feedback

Na een succesvolle samenwerking en een positieve evaluatie is er een significante kans dat er binnenkort weer een nieuwe samenwerking opgezet wordt.

Wij en de klant zijn in ieder geval heel blij met dit resultaat en we zijn alweer druk bezig met de uitwerking van nieuwe strategieën.

Deze website gebruikt cookies om jouw ervaring op de website te verbeteren.
Ontdek
Sleep