fbpx
Skip links

Stobe x Bud Beer:
"Het grootste biermerk ter wereld zet 300 Stobe beamers in voor marketingcampagnes."

Hoewel we met MarketLeap al meerdere succesvolle business-to-business deals voor Stobe beamers hebben gerealiseerd, is dit een case-studie waar we trots op zijn.

Periode

2024

Klant

R2B

Doel

Volumedeal

Achtergrond

We hebben een prachtige volume deal gefaciliteerd tussen Stobe beamers en AB InBev. AB InBev is het moederbedrijf van onder andere de biermerken Hertog Jan, Jupiler, Leffe en Bud Bier.

AB InBev kocht in deze samenwerking 300 Stobe beamers van onze klant, ter waarde van €68.920,- ex. btw.

Een mooie deal voor beide partijen. Dit is hoe deze samenwerking tot stand is gekomen.

Directe focus op volume deals

De eigenaar van Stobe beamers sloot zich vanaf september 2023 aan bij MarketLeap om meer focus te leggen op de zakelijke markt. Na ons onderzoek waren wij ervan overtuigd dat we dit merk konden laten groeien op de zakelijke markt.

De winnende strategie voor Stobe was al bewezen met eerdere succesverhalen, zoals de deal met Croky chips. We gingen onze energie steken in het opzetten van volume deals.

Relevantie: EK 2024

Het EK 2024 stond voor de deur. De ultieme gelegenheid om samen met je vrienden en familie naar de voetbalwedstrijden te gaan kijken. Uiteraard kan je de wedstrijden het beste bekijken op een groot scherm. Een projector of een beamer van Stobe biedt daarom de ideale uitkomst voor een perfecte kijkervaring. De kans is daarnaast groot dat er een biertje gedronken wordt tijdens de wedstrijd. Zeker als het Nederlands elftal wint.

We besloten daarom om ons te richten op biermerken. We hadden hierbij de aanname dat deze bedrijven hoogstwaarschijnlijk in gaan spelen op het Europese voetbalfeest.

Benieuwd of jouw merk potentie heeft?

Contact met de marketingafdeling

We zochten direct contact met de marketingafdeling van alle grote biermerken waar wij mee wilden samenwerken. Uiteindelijk kwamen wij in contact met de marketing manager van AB InBev. Ze hadden interesse in een samenwerking voor hun merk Bud Bier.

Bud, ‘The King of Beers’, is het grootste biermerk ter wereld. Rondom het Europees Kampioenschap voetbal wilde Bud een grootschalige marketingcampagne uitrollen.

In deze marketingcampagne kan de consument een ‘Home Viewing Party Kit’ winnen bij de aanschaf van een sixpack- of een kratje Bud bier.

De perfecte match

In deze ‘Home Viewing Party Kit’ kan natuurlijk een hoogwaardige beamer niet ontbreken. We hebben samples verstuurd, en in nauw contact hebben we de verschillende modellen besproken. Al redelijk snel kwamen we tot een akkoord en was de samenwerking een feit!

De biergigant was op zoek naar een hoogwaardige beamer die aangesloten kon worden op een JBL-soundbar. De vraag was dus of wij een beamer konden leveren waarbij het geluid synchroon loopt met het beeld.

Bud heeft op ons advies daarom gekozen voor het Stobe Stark model, inclusief Stobe beamerschermen.

We hebben ervoor gekozen om deze Stark-modellen in een Bud-jasje te steken. De beamers zijn daarom voorzien van het officiële Bud logo, waardoor de producten goed ingezet kunnen worden als marketingmateriaal.

Resultaat

De Stobe x Bud beamers worden ingezet op een groot aantal verkooplocaties van Bud, waaronder in de Albert Heijn en de Jumbo. In toren-opstellingen is de merkactivatie niet te missen als je door de supermarkten loopt. Boven op deze bier torens is de beamer te bewonderen.

Door deze samenwerking heeft Stobe er een mooi succesverhaal en zakelijke afnemer bij. Deze volume deal heeft een zeer positieve impact gehad op het beamer merk.

Wij zijn zeer tevreden met deze samenwerking en we begrijpen steeds beter waar we ons op moeten focussen voor deze klant om binnen nog minder tijd significante resultaten te behalen.

Bekijk vergelijkbare cases:

Deze website gebruikt cookies om jouw ervaring op de website te verbeteren.
Ontdek
Sleep