fbpx
Skip links

DEPLAY x Albert Heijn:
"Dit is hoe wij DEPLAY binnenkregen bij de grootste supermarkt van Nederland!"

MarketLeap realiseerde een samenwerking tussen DEPLAY en Albert Heijn. Hierdoor verkocht het speelgoedmerk honderden extra kindertablets.

Periode

2024

Klant

R2B

Doel

Volumedeal

Achtergrond

MarketLeap heeft een lucratieve samenwerking gerealiseerd tussen het speelgoedmerk DEPLAY en Albert Heijn. Dit heeft geresulteerd in een verhoging in omzet, afzet en merkbekendheid binnen de Nederlandse doelgroep.

In eerste instantie lijkt het misschien niet de meest voor de hand liggende samenwerking om een speelgoedmerk binnen te krijgen bij de grootste supermarkt van Nederland. Het was ook niet bepaald een gemakkelijke opgave. Toch is het ons gelukt om hier een interessante case van te maken.

Directe focus op volume deals

We zagen namelijk een grote kans voor het flagship product van DEPLAY: De DEPLAY Kids Tablet. We wisten dat Albert Heijn het hele jaar door speciale themaweken verzorgde. Een aantal van deze themaweken sluiten goed aan bij de producten van DEPLAY.

Na onze eerste contactpoging met Albert Heijn werden we doorverwezen naar de juiste sourcing manager binnen de organisatie. Zij deelde de mening met ons en zag een haakje. De DEPLAY Kids Tablets zouden een leuke toevoeging kunnen zijn voor de Vakantie deals van week 25.

Relevantie: Vakantie

Als heel Nederland weer met het hele gezin de auto in stapt om op vakantie te gaan, dan is de DEPLAY Kids Tablet hét vermaak wat je niet mag missen op de achterbank. Fijn voor de kinderen, maar natuurlijk ook fijn voor papa en mama. Filmpjes kijken en spelletjes spelen.. deze kinder tablets zijn goed voor uren vermaak tijdens een lange autorit. Deze match zag Albert Heijn ook en we planden een afspraak in.

Na een online kennismaking spraken we de verwachtingen uit en hebben we besproken hoe we een mogelijke samenwerking zouden kunnen insteken. Na deze meeting zijn we overgegaan op mailcontact. In de loop van de weken hebben we onderhandeld over marges, aantallen en mogelijkheden. Uiteindelijk hebben we een mooie deal vormgegeven waar zowel Albert Heijn als DEPLAY tevreden over zijn.

We wisten wat de minimale omzetpotentie moest zijn voor Albert Heijn en op basis daarvan hebben we gekeken naar de mogelijkheden.

DEPLAY moest voldoende voorraad aanhouden en als er een bestelling binnenkomt via Albert Heijn werd deze doorgezet naar DEPLAY via het drop ship model. Albert Heijn zette een website voor ons op en regelde de klandizie en conversie.

Benieuwd of jouw merk potentie heeft?

Resultaat

Naast een eigen website pagina werden er ook promotiefolders gemaakt. Deze folders waren te vinden in alle 1250 Albert Heijn filialen. De actie kreeg enorm veel positieve aandacht en heeft geresulteerd in een toename van de merkbekendheid, omzet en afzet van DEPLAY.

De actie heeft in totaal 4 weken geduurd en DEPLAY heeft dankzij deze samenwerking honderden extra DEPLAY Kids Tablets mogen leveren aan de klanten.

Deze website gebruikt cookies om jouw ervaring op de website te verbeteren.
Ontdek
Sleep